За підтримки ГО «Справа Кольпінга в Україні», Депратаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації 9-11 грудня 2020р. в с.м.т. Брюховичі відбулася всеукраїнська науково-практична конференція «Професійна освіта та зайнятість осіб з особливими потребами».
До участі в конференції долучились освітяни у галузі спеціальної освіти, декан факультету педагогічної освіти ЛНУ ім. Івана Франка Дмитро Герцюк, голова Львівського осередку ГО «Справа Кольпінга в Україні», завідувач кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи, доктор психологічних наук, професор Катерина Островська, головний спеціаліст відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної освіти Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Марія Васюник, головний спеціаліст відділу інновацій, дистанційного навчання, координації діяльності закладів вищої освіти і науки, професійної освіти, кандидат економічних наук, доцент Леся Томаневич, директори інклюзивно-ресурсних центрів та багато інших фахівців різних сфер діяльності.
Змістовною та актуальною прозвучала доповідь «Роль керівника закладу професійної (професійно-технічної) освіти в організації та розвитку інклюзивного освітнього середовища» Надії Пелих – директора комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Яворівської районної ради Львівської області.
Професійно-технічна освіта є складовою системи освіти України, яка забезпечує здобуття громадянами професії відповідно до їх покликань, інтересів, здібностей.
Таким чином, стратегія розвитку інклюзії ЗПТО— це не просто сума якихось пропозицій щодо проведення в професійних (професійно-технічних) додаткових дій та ініціатив стосовно учнів з особливими освітніми потребами: в ній розкриваються способи позитивної зміни ЗПТО відповідно до інклюзивних цінностей.
Ці позитивні зміни є не лише альтернативою підвищенню успішності засвоєння знань учнями — вони повинні сприяти створенню ефективних відносин співробітництва у середовищі учнів та педагогів ЗПТО.
Керівники інклюзивних закладів освіти повинні не лише опановувати нові знання та вміння у галузях сучасної педагогіки (інклюзивна освіта, педагогічна інноватика тощо) та сучасного управління (зокрема, менеджмент освіти і менеджмент освітніх інновацій), а й розвивати лідерські якості, які грають особливо важливу роль у процесі змін.