12 червня 2020 року відбулося заключне навчання з експрес-курсу для фахівців із соціальної роботи «Підтримка сімей у кризі у посткарантинний час організованого Львівською освітнією фундацією (Центром психологічних та освітніх послуг «Моя пташка»).
Розглядалося питання співпраці сім’ї, соціальних служб та інклюзивно-ресурсного центру.
Марія Васюник, головна спеціалістка департаменту освіти і науки ЛОДА, розкрила питання сутності інклюзивної освіти, її основні завдання та принципи. Детально розглянула нормативно-правову документацію, що стосується навчання дітей з ООП.
Надія Пелих, директорка КУ “Інклюзивно – ресурсний центр” Яворівської районної ради, висвітлила основні завдання інкюзивно-ресурсного центру та окреслила ряд причин, чому сім’ї віддають дітей у заклади інтернатного типу на цілодобове перебування (незалежно від матеріальної спроможності батьків). Основне – це відсутність можливостей для дітей з ООП здобути освіту за місцем проживання, а також незнання батьків (законних представників) дитини про можливості та наявні послуги, що надають інклюзивно-ресурсні центри.
Тому важливо пам’ятати, що:
⚡️для дитини інклюзивна освіта є шансом набути не лише знання, але й практичні уміння та навички, необхідні для її подальшої соціалізації;
⚡️у процес влаштування дитини на інклюзивне навчання або підбір іншого альтернативного підходу у навчанні мають включатися всі: і батьки, і школа, і соціальні служби. Та остаточно його вибір – є рішенням батьків.