Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Яворівської районної ради Львівської області

Гаслом діяльності КУ «Інклюзивно-ресурсний  центр» є висловлювання: «Особливі діти – перш за все діти, а потім вже особливі»

 (Л. С. Виготський)

Відповідно до статті 19, 20 Закону України «Про освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», Яворівська районна рада Львівської області створити КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Яворівської районної ради Львівської області (рішення № 307 від 15 грудня 2017 року).

Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що має на меті забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної  середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно – розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікаційного супроводу.

Для надання психолого-педагогічної допомоги в центрі розпорядженням голови Яворівської районної адміністрації від 22 жовтня 2018 року (№980/02-06) введено 7,5 штатних одиниць в межах передбачених асигнувань в галузі освіти, а саме:

  • директор ІРЦ(1 шт. одиниця);
  • практичний психолог (2 шт. од.);
  • вчитель-логопед ( 2 шт. од.);
  • вчитель-дефектолог (1 шт. од.);
  • вчитель-реабілітолог (1 шт. од.);
  • прибиральниця (0,5 шт од.)

Кількісний склад фахівців інклюзивно-ресурсного центру визначається з урахуванням потреб адміністративно-територіальної одиниці, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами.

Діяльність центру забезпечують педагогічні працівники, а саме:

директор центру – Пелих Надія Степанівна, магістр психології, психотерапевт з короткотермінової терапії сконцентрованої на вирішенні (Львівський національний університет імені Івана Франка; Centrum Terapii Krotkoterminowej – Польський проект).

Директор ІРЦ планує та організовує роботу ІРЦ; відповідно до компетенції, видає накази, контролює їх виконання, затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові інструкції фахівців ІРЦ; розробляє та затверджує річний план роботи ІРЦ, графік діяльності ІРЦ; призначає на посади фахівців ІРЦ на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до чинного законодавства; створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їхнього фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, новітніх технологій надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами; організовує психолого-педагогічний супровід та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які перебувають на обліку в ІРЦ шляхом проведення індивідуальних та групових занять; організовує інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.

вчитель-дефектолог – Зелінська Олена Андріївна, спеціаліст, спеціалізація «Дефектологія». Логопедія і початкова (корекційна освіта) (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова).

Вчитель-дефектолог проводить діагностичну оцінку навчальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами; визначає рівень сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку; робить висновок на основі даних діагностичної оцінки (щодо форм організації корекційного навчання, виховання з урахуванням потенційних можливостей та індивідуальних особливостей дитини); ознайомлює батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги у навчальних закладах (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти). Результати комплексної оцінки оформлює (в електронному та друкованому вигляді) і зберігає в центрі та надає батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.

практичний психолог – Чугаєвька Оксана Богданівна, спеціаліст, практичний психолог у закладах освіти ( Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди).

практичний психолог – Ядлось Юлія Степанівна, магістр спеціальної освіти (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка).

Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру здійснює первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини ( з уповноваження директора ІРЦ); проводить діагностичну оцінку когнітивної сфери дитини, яка проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага; проводить діагностичну оцінку емоційно-вольової сфери дитини, з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин; робить висновок на основі даних діагностичної оцінки (щодо форм організації корекційного навчання, виховання з урахуванням психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей дитини); надає консультації та взаємодіє з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання. Приймає участь та організовує інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.

вчитель-логопед – Рудик Леся Григорівна, спеціаліст, логопед дошкільних та шкільних закладів (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка)

вчитель-логопед – Лозинська Марія Ігорівна, спеціаліст корекційної освіти (Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка)

Вчитель-логопед ІРЦ проводить оцінку мовленнєвого розвитку дитини з метою визначення рівня розвитку; приймає участь у засіданнях фахівців центру та узагальненнях результатів комплексної оцінки (приймається колегіальне рішення про напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами /для дитини з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації); результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку; надає консультації та взаємодіє з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання;  надає консультації батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям;  надає консультативно-просвітницьку допомогу батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;  забезпечує збереження життя та здоров’я дітей на логопедичних заняттях.

вчитель-реабілітолог – Настин Іванна Петрівна, спеціаліст, фахівець з фізичної реабілітації (Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука»)

Вчитель – реабілітолог  інклюзивно-ресурсного центру  проводить діагностичну оцінку фізичного розвитку дитини з особливими освітніми потребами; визначає рівень її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної та загальної моторики, способу пересування тощо; робить висновок на основі даних діагностичної оцінки (щодо форм організації корекційного навчання, виховання з урахуванням психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей дитини); приймає участь у засіданнях фахівців центру та узагальненнях результатів комплексної оцінки (приймається колегіальне рішення про напрями, обсяг психолого- педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами /для дитини з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації); ознайомлює батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги у навчальних закладах (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти). Результати комплексної оцінки оформлює (в електронному та друкованому вигляді) і зберігає в центрі та надає батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.

У своїй діяльності КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту»,  іншими актами законодавства та Положенням про Інклюзивно-ресурсний центр.

Графік роботи
КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»
Яворівської районної ради Львівської області

 

ПОНЕДІЛОК-П’ЯТНИЦЯ                                         8:00-17:00

Адреса КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Яворівської районної ради Львівської області: 81053, м. Новояворіськ, вул.Січових Стрільців, 4.

Ел.адреса: centeryavoriv@ukr.net

067 135 7732 (Надія Степанівна Пелих)

 

 

 

(Всього переглядів - 905)